GOTT NYTT ÅR! Barnbarn Nr1 blev en pojke!!!!

Pojke

Äntligen har vi träffats!!!!

Mitt första BARNBARN och jag!
LIVETS RIKEDOM!

Bilden här ovan tog jag då han varit "ute" hos oss i ca 5 minuter...

Tänk vad nyfiken han var....

Han ville väl se hur mormor såg ut...

Hon som ropat in i magen....
- HEJ LILLE VÄN, DET ÄR MORMOR SOM TALAR.

En lydig liten kille är det i alla fall.
Vad menar jag med det?
Jo, på JULAFTON (då min yngsta son fyllde 9år)
ropade jag in i magen:
-Hej lille vän, i morgon passar det bra att vi ser varandra för första gången.
Okey, då bestämmer vi det........PUSS PUSS

.....och den 25/12 kl.20:18 gjorde han som jag sa....
JAG VAR FAKTISKT DEN FÖRSTA SOM SÅG HANS HÅRIGA LILLA HUVUD!!!!
VILKEN KILLE!!!!!
Han var 52cm lång och vägde 3370gr......

Min dotter och hennes man har gjort ett FANTASTISKT BRA JOBB!!!!
TACK FÖR DET!
och TACK för att ni lät mig vara med, det var en upplevelse!!!!

Jag skulle kunna skriva en hel ROMAN om mina upplevelser.......
Mycket var som jag förväntat mig,
men det fanns vissa upplevelser som jag inte var beredd på...

En sådan upplevelse var att Dottern ville vara "för sig själv"...
Ingen beröring eller prat...
TYST! sa hon....
Dotterns Make och jag tittade på varandra och vi gav varandra STÖD genom blickar och gester...
Det var SVÅRT att inte få TRÖSTA.....

Jag stod ibland och tänkte på min brorsons mamma...
Hon har söner som har AUTISM och hon har berättat hur svårt det har varit att inte få beröra en av sönerna då han blev ledsen......Han ville bara vara för sig själv....
Den upplevelsen kan man inte förstå förrän man själv är där...
För mig varade den upplevelsen "bara" i några timmar, 
men för andra föräldrar kan den vara i många långa år!!!!!

MAN LÄR SIG JU NÅGOT NYTT VARJE DAG....
och nu har jag lärt mig mycket om denna upplevelse.... 

Barnkonventionens artikel 3 säger....

Barnets bästa, det ska vuxna tänka på!
Barnets bästa, tänk så bra vi skulle må!
Om jag gör en farlig grej,
måste du säga NEJ!
Kanske blir jag arg på dig,
men du ska alltid skydda mig!
Barnets bästa, det ska vuxna tänka på!
Barnets bästa, tänk så bra vi skulle må!

-Ja snart är det ett nytt år
2008!!!????
Vi ska vara hemma hos oss tillsammans med goda VÄNNER
en av livets LIVETS RIKEDOM
Att ha "gamla" vänner som man skapar traditioner med....
...äta gott, se på alla fyrverkerier....
VÄLKOMMEN 2008!

Jag får också träffa alla mina fem "barn"....(plus svärson & svärdotter)
...min man.....
..................båda mina föräldrar.....................
VAD MER KAN jag BEGÄRA?????

.......inför det nya året ger jag er ett danskt ordspråk:

Allt nytt är inte RÄTT och allt gammalt är inte FEL!

BAMSESTOR STJÄRN-GNISTRANDE
NYÅRS-KRAM från en nybliven moral-mormor

Lev & Må!





Kommentarer
Postat av: Therese D

GRATTIS GRATTIS NU ÄR DU ÄNTLIGEN MORMOR!!

HÄLSA CAROLA OCH DEN LILLE SÖTE POJKEN!!

GOTT NYTT ÅR!!!!

2007-12-28 @ 12:49:54
Postat av: Moralmammans mor

Tänk att jag skulle bli så gammal att jag hann bli gammelmormor. Längtar efter att få se honom i verkligheten och inte bara stirra och prata med den lille på foto.

2007-12-28 @ 16:54:22
Postat av: Kusin Carina

GRATTIS GRATTIS en sån liten pigg krabat. Jag fick över bilderna du skickade från mobilen till datorn så nu kan jag studera den lille krabaten på nära håll. Gott slut till er alla från oss alla.

2007-12-28 @ 18:37:54
Postat av: Camilla K

Fina lilla killen..helt perfekt! Jag blir alldeles tårögd av att se en sån ny, fin liten människa. Var STOLT du...det har du all rätt i världen att vara!
Gott Nytt År till er alla i familjen!

2007-12-28 @ 21:29:57
Postat av: Ann

Gott slut och God början på det nya året och åå det nya livet. Vad fint att du får ha dina närmaste hos dig, jag sitter och längtar efter mina men jag har mina barn, min man och min svärfar här, så jag överlever nog.
Kram på er alla. Ann

2007-12-31 @ 21:27:51
Postat av: Anonym

GRATTIS och GOTT NYTT ÅR!!!!!!
Så mycket klokt du skriver, som vanligt.
Jag kan läsa om och om igen.
Kramar från mej

2008-01-01 @ 13:55:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0