Advent betyder ANKOMST

64625-89

Sandvargens "TICK TACK tiden går" ekar fortfarande i mina öron....
(till dig som inte förstår...läs förra veckans text)

Bilden här ovan får visa en del av vad jag gjort under veckan som gått...
Förutom att vara på arbetet alltså!!!!

Stocken i taket har vi kämpat med...
Det är den stock min man hämtade i norra Sverige för ett antal veckor sedan...
Den ska passa in i vårt kök, och skyla den metallbalk som finns i taket...
Ingen lätt uppgift, kan jag upplysa om.
Huset är ju 107 år gammalt och inget är rakt!!!!

Pepparkakshuset är designat av mellansonen...
Ett runt hus i två våningar!!!!
Massor av GODIS i överflöd!

I lördags var vi på en Gladiator Show i Linköping.
Motorcyklister som gjorde våghalsiga konster...
* Framlänges!!
* Baklänges!!!??
* Back-flipp
* Superman framlänges och baklänges
* Snurrade runt högt upp i luften!
* Lazy boys

Jag satt där och tänkte att det är tur att det inte är jag som är deras mamma!!!
SJÄLVISKT???
Javisst!!!
Massor av bensindrivna fordon som det "lektes" med.....
Vilket överflöd!!!

Idag är det tredje advent och vi har tillbringat dagen i Stockholm.
Vi har mött många hjälpande händer...
Händer som ska bege sig till Afrika..............
Hjälpa de fattigaste av fattiga från nödlidande....
En svår uppgift!!!!
Många miljoner människor lever på mindre än en dollar om dagen...
Väntar dessa människor på de hjälpande händernas ankomst???
Eller???

-Det här är ingen "WALK IN THE PARK", sa en av de högst ansvariga cheferna...
Herregud vad tror de om oss????

Vidare sas det att
ÖDMJUKHET
&
VÄLUTBILDAD
Personal
är de viktigaste beståndsdelarna
på resan MOT FRED & RESPEKT för alla......

Det bosniska ordspråket säger:
Man lånar inte ut sitt svärd mitt i striden.

ÖdMJUKHET, ResPEKt  och VÄLutbildad personal behövs inte bara bland militären
utan på alla arbetsplatser,
bland alla människor anser jag.....

När vi sedan stannade i ett köpcenter (på vägen hem) slogs jag av
allt vårt västvärlds-överflöd...
BALLONGER
LJUS ÖVERALLT
MAT
KLÄDER
ELEKTRONIKARTIKLAR......

Listan kan bli hur lång som helst!!!

Till sist vill jag "bara" påminna om att jag väntar på mitt första barnbarns ankomst.....
Nu är det bara en vecka kvar.....
Eller??????

De serbokratiska ordspråket säger:
Det finns bara ett sätt att födas, men tusen sätt att dö.

Jag vet inte om jag instämmer i detta ordspråk...
....men som vanligt beror det väl på hur det tolkas????
Eller????

Önskar dig en TRIVSAM vecka med ödmjukhet & respekt inför livet!

STJÄRNKRAM...
....................................................Lev & Må ♥

Kommentarer
Postat av: Junitjej

Kul att du väntar ditt första barnbarn! Blir du farmor eller mormor?

2007-12-16 @ 21:34:50
URL: http://junitjej.blogg.se
Postat av: Moralmamman svarar

Hej Junitjej!
Jag blir mormor....
....och troligtvis kommer jag att få närvara då detta underverk visar sig....
Det ska bli HELT FANTASTISKT!!!

2007-12-16 @ 21:42:10
Postat av: Ann

Då ska jag hålla alla mina tummar för att det lilla livet får en bra färd ut i livet, och att det inte kommer att göra så ont för din kära dotter, som min 7 åriga dotter säger: Mamma jag ska inte ha några barn ( ord jag så väl känner igen då jag sa dem själv till min mamma) för det gör så ont. Exakt så sa jag också till min mamma, och någonstans i mitt inre stoppade jag nog in de orden så att jag den dagen då jag ville ha barn ej kunde få några, jo det kunde jag ju, för jag har ju tre, och någonstans så visste jag nog hur jag skulle få dem, för det hade jag sagt till min mamma också, jag skulle adoptera dem, och se så blev det ju, fast de skulle ju vara fyra, men vi har ett fadderbarn. Nea säger också att hon ska göra som vi och hämta ett barn, eller så kom hon ju på en dag att hon kunde ju bo med Hanna, och då kunde ju Hanna föda barnet, ja det finns lösningar på allt.

Lycka till och hälsa dottern.
Ann

2007-12-16 @ 22:24:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0