Vi skola alla den vägen vandra....

Vi skola alla den v?gen vandra....

Okey...
Nu har jag fått uppleva fjällstorm i en vecka....
Bild från detta finns här ovan! Vi trodde husbilen skulle välta av de kraftiga vindar som ven...
SNACKA OM ATT VI ÄR SMÅ!!!!!Tog en av ovanstående bilder då det lugnat ner sig lite?.

Trotsade regnet, snön och vindarna ibland....
Det kändes som om någon slog en spikmatta i ansiktet!!!

Kanske var det min skyddsängel som skapade detta väder för jag har inte mått riktigt bra med mina GALLSTENAR...

Om det nu är det...... Jag ska på ultraljud i veckan så då får jag väl svaret...Om nå´n liten vecka eller så... Jag har ju inte skrivit på nästan två veckor så det finns mycket att berätta. 

Börjar med kyrkogårdsbilden här ovan?. 

Jag har varit på Stensele kyrkogård. Där finns flera släktingar begravda från både min och mannens släkt! VILKEN VACKER UTSIKT DET ÄR DÄR!Tänk att få sin sista vila där, nära vatten och fjäll?..

Jag var ?bara? tvungen att ta ett kort?. 
Vi letade efter en speciell grav, mannen som lämnade jordelivet i november, han som försvann när vi höll på med 70-årsfesten?.Helt plötsligt byttes GLÄDJEN mot SORG?.Det var den dagen jag för första gången (och den sista hoppas jag) bytte byxor på en död man. En kär GAMMAL MAN, vars hustru inte ville att han för sista gången i livet skulle åka hemifrån med ?snickarbyxorna???Han MÅSTE ha bättre byxor på sig!!!! 

VI SKOLA JU ALLA DEN VÄGEN VANDRA?.

Varför pratar vi så lite om det???? 
Är vi rädda????
För vad?
För VEM??? 
Alla ska ju få uppleva det?.
Att lämna jordelivet?..

Hur som helst så var  vi runt på kyrkogården och gravstenarna var inte helt synliga överallt på grund av all snö så vi fann inte den stenen vi sökte. 

Igår åt vi en utsökt middag hos sonens sambos föräldrar?

MYCKET, MYCKET GOTT?.
Då pratade vi faktiskt om döden och åldrandet.
Hur orättvist livet behandlar oss?.
Hur äldreboende fungerar och inte fungerar?..
Där kan jag lätt säga att jag är RÄDD!!!

Vem ska ta ansvar för mig när jag blir virrig och inte hittar till toaletten själv????
Dessa tankar förtränger jag just nu!!!!! 

DET GÄLLER ATT LEVA HÄR & NU! 

Här och nu?.
Yngste sonen har haft svårt att andas sedan fredag morgon?
Det lättade efter all medicinering?..
Han var trött men bättre?
TRODDE JAG?
Nästa natt ?drog det igång? än värre?.
Vi uthärdade natten med mer medicin?
Ringde SJUKVÅRDUPPLYSNINGEN?.
-NI FÅR EN TID PÅ JOURLÄKARCENTRALEN
-TACK!

Jag tackade för tidigt för den läkare vi träffade där kl 13 upplyste mig om att det var ?inbillad? svårighet sonen hade?.
Det hjälpte inte att jag upplyste läkaren om att mina 4 övriga barn har haft liknande symptom och jag har levt med detta i över 30 år så jag VET!!!
SONEN BEHÖVER MER MEDICIN
-Nähä du ?lilla gumman? det här går över, det är bara en liten infektion!!!!

Nästa natt, dvs inatt har vi inte sovit många timmar?.

Ventoline, Pulmicort, nässpray, Desentol, vatten, högt liggläge, öppet fönster?.
INGET HJÄLPTE!!!!
Kl.07.10 idag, söndag, åkte vi till Linköping, efter att ha samtalat med en sköterska?
Hon hörde hur sonen lät och sa, kom direkt!
Nu har han fått mer VENTOLINE, Betapredtabletter och en allergitablett?
Hon tyckte det var sorgligt att jourläkaren inte lyssnat på mig.
Hon frågade sonen hur han mådde.
-Det känns som om nå´n stryper en, fast innifrån, sa sonen. 

Jag lovar er att jourläkaren ska få påhälsning av mig där han ska få veta vad hans ?diagnos? resulterade i! Han ska få det skriftligt! 

Nu har jag skrivit alldeles för mycket, som vanligt?.

?.och jag avslutar med Kristoffers citat från Mark Levengoods bok ?GAMLA TANTER LÄGGER INTE ÄGG?. Kristoffer är 4 år men mycket klok.

 Om man inte tänker med hjärtat kommer molnen att börja smälta snart.
 

Lev & Må tills vi hörs igen!   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0