Jag blir så TRÖTT......

Tr?

Våren gör en trött...

Bilden här ovan tog jag på mellansonen då vi var ute i ett naturreservat och kollade in våren...
Han blev så trött att han var tvungen att lägga sig ner på en bänk!

Till dig som bor i norra Sverige vill jag säga att NU ÄR MARKEN VIT här i Östergötland...
Inte av SNÖ utan av vitsippor....
På en del ställen är marken BLÅ...av blåsippor...... 

Resan till TÄRNABY känns avlägsen! 

Idag har jag besökt IKEA.
Jag trodde i min enfald att det skulle vara lite folk där??
Jag tänkte att de allra flesta människor får nog lön nästa vecka så nu är det nog lugnt? 

DET VAR FLER MÄNNISKOR SOM TÄNKTE SOM JAG!
 

Parkeringen var full av bilar. 

Vi ska ju byta köksskåp och efter mycket velande har vi bestämt oss för att det får bli ett IKEA-kök.

Vi kollade in olika skåp, lådor och hyllor.
Jag tror att planeringsstadiet är det roligaste! 

Den uppmärksamme kanske kommer ihåg att vi håller på med vardagsrummet.
ÅÅÅh och jag kan bara meddela att vi är inte riktigt klara än.
Vår hörnsoffa har stått i köket ca 3 månader, i väntan på att ekgolvet skulle läggas??.
och häromdagen blev jag less att se den?.
Satte ut den på blocket?.

Vips var den borta! 
Nu måste vi köpa en ny soffa!
De ska bli KUL!
Vi behöver verkligen förnya vårt möblemang! 

Vad vill jag mer berätta?

Jo, en historia från norra Sverige får avsluta min blogg idag.. 

Det är Robinson E:s bror som berättade hur han hade köpt en speciell maskin?
Han började med att gå 30 år bak i tiden.
Han hade sett en maskin hos sin flickväns släkting.
Det var precis en sådan maskin han ville ha.
Flickvännens släkting ville gärna sälja maskinen och affären skulle göras?. 
Men först skulle släktingen bjuda på fika?. 

Kaffet kom på bordet?? 

Smörgåsar, smör och pålägg? 

Under fikat samtalade de och allt var frid och fröjd?

Eller????

Mannen som skulle sälja sin maskin började se mer och mer sur ut?
Vad var det som hände?
Robinson E:s bror fattade ingenting!
När fikat var över var maskinen inte längre till salu. 

Nu fick Robinson E:s bror veta att säljaren inte gillade när folk slösade med ?sovel?, dvs man fick inte ta BÅDE smör och pålägg.

HUJEDAMIG!!!
Han hade tagit både bröd, smör och ost!

Detta slöseri resulterade i att ha inte fick köpa maskinen! 

Nu 30 år senare hade Robinson E:s bror sett en likadan maskin i en annons.
Han ringde och kvinnan som svarade sa att det gick bra att komma och köpa maskinen.
 När han kom fram ville kvinnan bjuda på fika.

NEJ TACK,
svarade Robinson E:s bror, jag vill betala först! 
Kvinnan tyckte inte det var nödvändigt men Robinson E:s bror fick till slut betala innan han blev bjuden på fika.

När detta var gjort berättade han vad som hade hänt för 30 år sedan och då förstod kvinnan precis? 

När jag hörde denna historia kunde jag inte låta bli att tänka på hur många negativa minnen som påverkar oss i det vardagliga livet!!!

Det gäller att kunna ?vända dem? till något positivt.

Mina visdomsord den här veckan kommer från Arnold H. Glasgow 

Skratt är ett lugnande medel utan några biverkningar. 

Lev & Må plus massor av kramar från mig till dig!  

Kommentarer
Postat av: Ann

Något så där äckligt får man inte skriva!!!!!!!!!!! Aldeles vitt av vitsippor!!!! Min värsta tid är NU, att bo i Vilhelmina nu är jättejobbigt och för varje backe jag ser, tänker jag att just där skulle det växa hur mycket vitsippor som helst OM den legat "hemma".

Ha det gott. Kram Ann

2007-04-24 @ 22:30:26
Postat av: Eva

Så sant så sant! Ett skratt är gott till mycket. Igår bjöd dagen på många frigörande skratt tillsammans med min härliga 9:e klass. Såna stunder lever jag på och det är de som gör lärarjobbet värt att förtsätta kämpa med.

Vitsippor, å så vackert! Snälla fota *lägger huvudet på sned och ser bedjande på dig* Här i norra Lappland växer det inga vitsippor annat än om man planterat dem i rabatten. Men 50 mil söderut, i södra Lappland (där jag är uppvuxen). Där fanns det små vitsippsbackar och det var vårens höjdpunkt att få plocka in en bukett.
Ha en fin fredag!
Kram från mej

2007-04-26 @ 20:53:57
URL: http://cloudberrie.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0