Blåsippor och sjukdomsvånda!

Sippor

Nu är det VÅR!
Blåsippor, vitsippor, tulpaner, gullvivor...
Krokusen har vissnat och gräset måste klippas!!!

Jag vet inte riktigt i vilken "ände" jag ska börja detta skrivande...
Tänker skriva om PLIKTBARN, LUSTBARN, mitt nya kök och gallsten, se´n får det vara nog!

Okey, jag börjar med mina gallstenar.
Jag har inte mått riktigt bra men det har jag liksom skjutit undan...
Varför lyssnar jag inte mer på vad min kropp säger???
Hittar alltid ursäkter....
Kan inte "lämna mina elever"...
Måste samtala med den...
Då har jag lovat sönerna att göra det....
osv .... osv
GALLSTENARNA...
De finns där, om än små ,  fick jag veta i fredags.
MEN....
Det finns också andra förändringar...

(Jag brukar ju gilla förändringar men inte då de sker inne i min kropp)
Förändringarna växer på gallblåsans vägg och nu måste de bort.
 -Vi opererar bort gallblåsan, om du accepterar det, sa läkaren.
(Det var han, den trevlige invandrande mannen son sa "boken" istället för "buken" om du läste om mitt gallstensanfall för ett tag sedan)

Klart jag accepterar...MEN nu drog hela fantasi-repertoaren igång....
Förändringar innebär "nära döden" tankar...
Tänk om de upptäcker att förändringarna är elakartade!!!!!

JAG KANSKE INTE HINNER ÅKA PÅ SEMESTER.....

Jag som vill bli 113år eftersom jag är nyfiken på livet och fyller den 13:de....

Vad hände med det???

Det fanns mycket latin som verkar vara "GREKISKA"...

Läste på "nätet"...
Försökte göra en egen ANALYS om vilken fara detta kan innebära, och jag hittade de "värsta sidorna"

Mailade äldsta dottern på Bahamas och kunde ju inte låta bli att berätta.
(Jag hade först inte tänkt skriva nå´t om detta utan hålla det för mig själv)
Dottern gav tillbaka de ord jag själv brukar ge henne då hon är sjuk eller orolig,
hon skrev:

Jahaja det där låter som grekiska med din gallblåsa!!!
Men som du brukar säga till mig ,
med mina sjukdomar, försök inte att läsa in för mycket,
vad det egentligen betyder. Man tror ju alltid det värsta.
Men det är ju ändå bra att de får ta bort gallblåsan så de ser vad det är.
Men som jag sa, oroa dig inte för mycket.

Tänk vilken klok dotter jag har!
Hon säger precis det jag själv brukar säga...

ATT OROA SIG LEDER INTE TILL NÅGOT BRA,
 DET LEDER TILL FANTASI-TRÄSKET
 där man kan kliva runt hur länge som helst

Varför är det så svårt at fatta det när man själv är där?

Nä, nu glömmer vi det...

Vi har i alla fall snart blivit klara med vardagsrummet och det blev bra, nu är det "bara" möbler som fattas.
Ska sätta in en bild då det är färdigt.

I fredags var vi till IKEA och beställde vår nya KÖK.
Det kommer den 8 maj...
Snabba bud.
Ett ungt par ska ta ner vårt gamla kök och sätta upp det i sitt hus.
De får betala 1500:- för rejäla gamla köksluckor och bra lådor, en gammal häll och kyl och frys.
Jag tror att de också blir nöjda!

I fredags var jag också på föreläsning.
Det var en händelserik dag....
(föreläsning, sjukhusbesök, föreläsnig,arbete, hälsa på pappa och sedan IKEA)
Föreläsaren var VERKLIGEN BRA!!!!!!!!

Han heter Lars Lindsjö och är psykolog.
Han pratade om UTAGERANDE BARN.

Har DU möjlighet att höra denna man tala nå´n gång GÖR DET!!!

Han har själv arbetat i 30 år, med barn i Malmös skolor.
Han sa så mycket KLOKA SAKER!!!
Det var bara synd att inte hela skolans lärarkår var där....
Det Lars sa skulle ALLA BEHÖVA HÖRA!

Jag inser att jag skulle kunna skriva "hur mycket som helst" om detta...
MEN VEM ORKAR LÄSA???

Jag bestämmer mig för att inte skriva mer idag....
utan jag fortsätter berätta vad han sa om LUSTBARN & PLIKTBARN nästa gång....
Då kanske du återkommer?

Avslutar mitt skrivande med ett ordspråk som föreläsaren Lars Lindsjö sa:

BEKYMRA DIG INTE FÖR GAMLA PROBLEM
DET KOMMER SNART NYA!

eller kanske som Goethe sa:

Ju mer jag tänker på saken,
desto tydligare tycks det mig,
att livet helt enkelt är till för att levas.

BAMSE-KRAM från en morgonpigg MORALMAMMA
som har haft svårt att sova.

Kommentarer
Postat av: Camilla K

Gokväll!
Såg ditt inlägg hos mig...och ja, jag håller med dig i det du skrev/trodde om vårt hus och trädgård. Jag var ju faktiskt inte ens intresserad av att gå på visningen till att börja med. Åkte utomlands 2 veckor och då sambon fick syn på huset som fortfarande var till salu då vi kom hem...hade jag inte den minsta lust att gå dit. Det huset var iiiinget för oss sa jag då. Så fort jag sen varit där och sett hur det såg ut så insåg jag raka motsatsen. Det var VÅRT hus! Tycker du ska ta dig i kragen och komma förbi nån gång juu!

Nu över till dina magbekymmer som inte låter det minsta kul och jag förstår så väl din oro för både förändringar och operation. Tror det blir kanonbra bara du tagit dig igenom det sistnämnda!

Ses kanske i morgon...jag sitter uppe hos mig hela dan och tänker få klart en massa skrivjobb till våra chefer!

Kraaam Camilla

2007-04-29 @ 21:46:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0