VÅRSOLEN värmer...och alla äter KORV!



VÅRSOLEN VÄRMER...

Det finns så många fenomen att skriva om och det första "fenomenet" är vårsolen!

Tänk att solen som är så långt ifrån oss kan skänka oss sådan värme!
Alla ENORMA SNÖHÖGAR har krymt!
Barnbarnets borttappade snöskyffel har töat fram.....

Min kontakt med omvärlden, via nätet är bräckligt, sitter på ett tåg..
Kanske borde jag posta min text med jämna mellanrum, eller?
Får kompletter i morgon..

KORV!
Hur kommer det sig att jag vill skriva om korv?
Jo, idag skulle min make skjutsa mig till tåget och innan dess behövde vi tanka!
När vi tankat skulle vi betala vilket tog minst 15 minuter på grund av att ALLA framför oss i könb skulle köpa korv med bröd, korv med mos plus en massa tillbehör!
ALLA som satt i bilarna runt omkring oss ville ÄTA KORV medan vi ville betala vår BENSIN! Bäst att sluta skriva... Kompletterar texten i morgon... Lev & Må

Kommentarer
Postat av: Ann i Vilhelmina

Håller fullständigt med, vad i helsike gör korven på macken!!!! Det var samma för oss i Orsa, då skulle folk dessutom köpa lotter och lämna in hästarna, så tjejerna hade tre ställen de skulle sköta, och jag ville bara betala bensin jag också. Om jag tänker på hur jäkla noga det är med maten på min förskola, om att vi går in i köket och gör frukost då måste det vara en hiskelig risk för sjukdomar när de där tjejerna far mellan korven, pengarna, och papper och aldrig tvättar händerna, för det har jag aldrig sett någon göra. Nej, fram för hederliga korvmojar!!!!

2010-03-22 @ 13:01:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0