Vad döljer sig bakom nästa utgång?

64625-35

En vecka kvar av min ledighet....och hur har min ledighet varit???

Joo, tack .......BRA!

Jag har sett många nya platser, haft sol & värme, rest med familj och goda vänner.....
Allt finns dokumenterat på mintur.se, för den som inte redan läst.
(Du får söka på Moralmamman)

Vad mer kan man begära av sin ledighet?????

Att mitt kök fortfarande är i KAOS är ett "världsligt" problem, det har jag redan kommit fram till....

Jag är så BORTSKÄMD! 
Listan kan göras lång...
JAG :
*  har rinnande friskt vatten, vilket är en självklarhet
* har fött 5 friska barn som förgyller mitt liv
*  bor i ett land där det inte är krig
*  har ett arbete
* har båda mina föräldrar i livet (86 & 76 år)
* med mera, med mera........

Hur kommer det sig då att man hela tiden vill gå genom nya öppningar, ta nya vägar eller öppna nya dörrar???
(Bilderna ovan är tagna på semester. Mellansonen undrade bl.a. varför jag fotgraferade en gammal dörr)

Hur kommer det sig att jag inte säger:
-Vad bra jag har det och "slår mig till ro???

Jag behöver inte öppna några nya dörrar....

Jag behöver inte gå några nya vägar......

Inte vet jag, varför de gamla dörrarna "lockar" eller varför nya vägar är spännande....!!!
För mig är de i alla fall nödvändigt att se, höra och möta nya människor/platser/utmaningar o.s.v.

Hösten/vintern "rymmer" många roliga händelser...
Jag ska ju bli mormor för första gången, och nu har dottern bestämt sig för att stanna kvar i Sverige tills barnet är fött...(24/12)  HURRA!!!!......Bahamas får vänta!

Jag ska gå en kurs på universitetet som heter: PROFESSIONELLA SAMTAL, och det ska bli kul!!!
Jag älskar att lära mig nya saker....

Nästa helg ska hela familjen på 40-årsfest....
Ett GARDENPARTY i Motala
Det ser vi fram emot!

Helgen därpå ska mannen och jag på 50-årsfest på en ö i Stockholm...
Det är mannens bror som fyller....
Spännande att träffa helt okända gäster....

Nu har jag svamlat färdigt....
Som min morbror i Västerbotten säger:
-Nu har jag hört nog!

Veckans visdomsord får bli:
Levnadskonsten består inte så mycket i att avlägsna våra svårigheter
som i att växa med dem.

LEV & MÅ!!!


Kommentarer
Postat av: Camilla K

När jag ser det här valvet tänker jag på ett enda ord - frihet! Det känns som om man kommer ut till något öppet, härligt, något som man längtat efter.
Men guud så kul att Ca.. stannar tills barnet är fött. Förstår att en tung sten nu ramlat från bröstet på dig....för jag vet ju hur krångligt du sa att det var för henne om hon skulle föda på Bahamas! Kan tänka mig att det var ett svårt val för henne trots allt...pappan finns ju kvar där nere..eller kommer han hit kanske?
Vad mycket skoj ni har att se fram emot...roliga fester och ännu en utbildning/kurs för din del. Vet ju att du gillar sånt....skoj!

2007-08-07 @ 22:41:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0