Livets njutning......

64625-34

Söndag igen...den sista söndagen på mitt sommarlov!

Bilden här ovan tog jag på en restaurang i Kroatien. Jag äter gärna fisk då jag är ute och äter...
ATT ÄTA ÄR EN DEL AV LIVETS NJUTNING.....
Fisk är GOTT!!
Den här måltiden var väldigt god...
Kanske berodde det inte bara på maten utan också på det trevliga sällskap jag hade.
Våra goda vänner bjöd ut oss..."bara" för att fira att de varit gifta i 25 år!!!
Vädret var UNDERBART!
(kanske lite för varmt, men det vågar man nästan inte säga till dem som tillbringat sommaren i Sverige)

ATT UMGÅS MED VÄNNER ÄR OCKSÅ EN DEL AV LIVETS NJUTNING.....
Tänk att ha vänner...
Vilken rikedom!
Igår (lördag) var familjen på 40-årsfest.
Vädret var UNDERBART!
Maten var mycket god och sällskapet var också mycket trevligt.
TACK för att jag blev bjuden på den trevliga festen!
Samtalade med människor jag förut "bara" HEJAT-PÅ....
Vi pratade om jobb, familj, sjukdomar och andra saker vi upplevt...
Mina två yngsta söner var ju också med....
 och de umgicks med andra barn...
I morse pratade jag med mellansonen och samtalet var ungefär så här:
-Hade du det trevligt igår?
-Joo, det var trevligt!
-Martin, i vilken skola går han?
-Det vet inte jag!
-Nähä? Pratade ni inte om i vilka skolor ni går?
-Näää....
-Nähä, vad pratade ni om då?
-Ja, vi pratade om vilka filmer vi sett ....och vilka filmer vi tyckte var bra...och om spel och så...
-Jaha??!!
-Vi spelade spel ute i trädgården och så....
-Hmm..

Det är verkligen spännande att samtala med en snart 11-årig son...När vi möter nya människor pratar vi om helt olika saker...Vi vuxna om arbete, familj osv.....
Nästa gång jag kommer på fest .....
(och det är ju nästa helg då vi ska på 50-årsfest, och det kommer över 60 personer och vi känner 2 av dessa)
......då ska jag inte börja prata om arbete och familj...
Istället ska jag fråga om vilka böcker personen senast läst eller om de varit på bio nyligen....
Vi får se om jag klarar av det....
För det är lätt att falla in i gamla mönster och ställa "samma gamla vanliga frågor"...
-Jaha, vad jobbar du med?

Veckans ord får bli:

GLÖM INTE BORT ATT FRÄMLINGAR ÄR VÄNNER SOM DU ÄNNU INTE KÄNNER!.....

Lev & Må!

Kommentarer
Postat av: Ann

Påminner mig om när vi var i Kina och skulle få vårt första barn, vi var 14 par som skulle bli föräldrar, och när vi kom hem slog det mig att jag bara visste var tre stycken jobbade med, en var tvungen att avslöja sig då vi var tvungna att skriva en massa papper på engelska, och hon råkade vara engelsk lärare på gymnasiet. Det kändes så befriande.
Ja jag önskar att nya dörrar öppnades för mig så att jag får se vad som döljer sig där bakom skylten, för som någon skrev jag hade också gått fram för att se vad som finns bakom kröken.
Nu börjar en ny termin men ny-gamla barn, spännande. Å så min mellan unge som börjar skolan !!!! Å så spännande det ska bli och hur ska det gå och så vidare.
Ha en bra dag på jobbet i morgon, jag är ledig en vecka till.
Kram Ann

2007-08-12 @ 13:14:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0