Förbjuden väg?

Forbjuden väg?

Den här veckan "levererar" jag tre bilder efter varandra....
Bilderna får symbolisera....

VÄGVAL som man måste göra hela tiden, genom livet...
Var det rätt vägval?
Hur hade det blivit om jag tagit en annan väg???

DÖRRAR som ör ÖPPNA, dörrar som är STÄNGDA...
Ska man gå genom öppna dörrar?
Ska man öppna stängda dörrar??????

VALV som ger nya vyer.....Låter dig se nya saker....
OM DU VILL SE FÖRSTÅS......

Du kan ju välja att blunda...
Då har du också gjort ett val....

Titta på bilderna här nedan och fundera......

Skriv gärna HUR du tänker....

KRAM!

Kommentarer
Postat av: Camilla K

När jag ser den här förbudsskyklten blir jag oerhört nyfiken på vad som finns bakom den där kröken där framme. Jag hade gått dit för att se efter!

2007-08-07 @ 22:33:29
Postat av: Lillie-Anne Bergqvist

Jag tänker att Val ställs vi inför hela tiden även att inte välja är ett val precis som du säger. Att aktivt välja är att var medveten om att det finns minst två vägar att gå oftast flera. Mod, nyfikenhet och fantasi hjälper oss att välja, men ibland kan det bli oerhört svårt. Jag tänker på killen som fastnade och inte kunde välja mellan lakritskola och vanlig kola valet blev helt enkelt för svårt. Står just nu själv inför ett val som också är en chans att få göra något nytt, spännande och så kanske det också är lite läskigt. Jag blev uppmanad att söka ett jobb som jag trodde nog var helt omöjligt för mig att få men eftersom det lät kul så slängde jag in en ansökan. Trot el ej men jag blev kallad på intervju - och det var ju kul och smickrande! Eftersom jag var kallad så var jag väl tvungen att gå dit, intervjun tog mer än en timme det var 5 personer som var oootroligt intresserade av MIG, jag berättade om mig själv lite grann och så förståss mitt favoritämne just nu stress och utbrändhet. jag förklarade att för att bli utbränd måste man ha brunnit först dvs troligvis vara en person med många järn i elden. Depression och utmattning är två olika saker osv,, Det var kul att berätta de verkade liksom inte så insatta trots att de nog faktiskt borde vara det. Men iallafall det kändes som jag hade varit där och föreläst istället och det kanske inte är så bra vid en anställningsintervju. Skit samma tänkte jag efteråt jag har ju igen chans ändå. 23 sökande de flesta psykologer och psykoterapeuter.
- 4 dagar efteråt blir jag uppringd DU har fått jobbet, när tror du att du kan börja här?
Detta är inte sant! Hur gör jag nu? Valet var inte lätt men,,, Jag kom fram till att vissa val måste man göra om man ska komma med tåget eftersom det kommer så sällan.
Din vän Lillie-Anne

2007-08-17 @ 00:49:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0