Det var magstarkt!!!

Magar

Här ovan ser du min och mina två döttrars magar...
Det är kanske magstarkt att lägga ut den???
Men nu är den här....

Vi tog bilden när vi kommit hem från vår husbilssemester.
(Sorry, min Älskade Förstfödde Son, jag ringde inte dig inför fotograferingen....Men vi kan ta fler magbilder om du vill bli förevigad!!!....Om nå´n vill förstå min "humor" får du läsa där mina barns händer finns i ett tidigare inlägg)

Vilken mage är vems???
Jaa, du får väl gissa.....

En mage har burit fem barn, så den är lite skrynklig....

En mage är platt , med ett piersingsmycke......

En mage bär ett barn, som ska födas på julafton....
UNDERBART!!!!

Fredag eftermiddag (13-18.30) och under hela lördagen har jag gått på kurs.
Vi har skrattat så att vi fått kramp i magen ,lekt och diskuterat?.. 

Kursen har handlat om hur vi som arbetar i skolan ska kunna lära elever att
* arbeta tillsammans
* visa respekt för andra människor
* ta ansvar
* fatta positiva och sunda beslut
* sätta upp mål
VIKTIGA BESTÅNDSDELAR i alla människors liv!!! 
Jag gillade arbetsmaterialet bland annat för att det fanns många kloka och tänkvärda ord till flera kapitel.

Ett av dessa är:
Det finns endast två ting av bestående värde vi kan ge våra barn ? rötter och vingar.

eller?.

Om jag accepterar värme och solsken, måste jag också acceptera blixtar och dunder.

Fundera över dessa ord, får du se vad du kommer fram till?. 

I onsdags var jag på en föreläsning i Linköping på Universitetet.
(Jag har börjat en ny kurs: Professionella samtal) 

En del av föreläsningen handlade om SAMSPEL?
Sååå intressant!!!Vi samspelar med människor dagligen?
Människor vi känner
Människor vi älskar
Människor vi ogillar
Människor vi bara möter en gång 
(på trottoaren till exempel, vi kommer överens om hur vi ska passera varandra utan att säga ett ord) 

HÄFTIGT!!!
Jag har aldrig tänkt på trottoarmötet som ett SAMSPEL, men det är det ju faktiskt?. 

Lite privat information?

Vi har sålt vår HUSBIL eftersom vi har planer på att göra andra resor?.

Ett förslag är båtluff i Stockholms skärgård ?.(2008??)
elller
båtluff bland de grekiska öarna?.(2009???)

Den som lever får se! 

Vi har bokat flygresa till Luleå (vidare till Jokkmokk) eftersom min svärmor fyller 70 år?
Det får nog bli en reseblogg då?.. i oktober.....

Vårt kök är fortfarande i kaos, men det går sakta men säkert framåt..Vi gör golvet klart i helgen. 

Eftersom jag redan skrivit två ?kloka ord? får dagens avslutning istället bli tre svenska uttryck som handlar om magen?(Ett uttryck för varje mage) 

Hon har is i MAGEN = Hon är helt lugn 

Hon har MAGE att göra det = Hon är så fräck att hon gör det 

Hon har fjärilar i MAGEN = Hon är nervös 

STOR KRAM från MIG till DIG.....
och DU...
LEV & MÅ! 

 

Kommentarer
Postat av: Camilla K

Redan söndag. Helgen gick snabbt när vi tillbringat både fredag och lördag på vår kurs.
Nu har sålt husbilen! Spännande med era nya ev. reseplaner...låter helt underbart! Och vem vet...snart kanske ni behöver båt även på hemmafronten! ;-)
Magarna är lätt som en plätt att se vem de tillhör. Den vänstra tillhör mamman i familjen medan den högra tillhör den blivande mamman. Mittenmagen tillhör min dotters klasskompis!
Nehepp..bäst att återgå till den "superroliga" veckopstädningen som tyvärr fick bli på en söndag den här gången!
Ses i morgon!

2007-08-26 @ 13:49:39
Postat av: Ann

Det lovar jag att om jag ska blogga någon gång då kommer ni aldrig att få se min mage!!!!!!!!!!!!!
Tar du en bild på den där magen med bebben i när den blir större?
Jag har också funderat på luffen i Grekland, någon gång måste jag åka och få äta äkta tsaziki, eller som min mellersta
säger: Mamma, när ska vi åka till tsazikilandet?
Ha det. Ann

2007-08-26 @ 21:49:44
Postat av: Eva

Magkänsla, det ÄR viktigt!
Så med andra ord, magen är på många sätt viktigast i kroppen.
Bebbemagar, mysigt!
Nu fick magen ett annat perspektiv, tack för att du hjälper mej att se på tillvaron med nya ögon. Magen är inte så dum ändå. Jag som alltid avskytt min... men nu kikar jag på den och tja, den är ganska okej ändå...
Ha en skön sönda!

2007-09-02 @ 14:20:57
URL: http://cloudberrie.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0